Recenze filmu Justice League

Jak jsem avizoval v minulé recenzi, jsem teď v kině pečenej vařenej. Dneska se proto podíváme na další film. Bude jím Justice League neboli Liga spravedlnosti. A protože ty úvody jsou furt stejný, tak pojďme rovnou na něj. :)

Poslední léta okupuje kina především svět Marvelu, ať už to jsou Thorové, Doktor Strange, Strážci galaxie, Avengers v mnoha podobách nebo třeba Spider-man. Je jasné, že DC taky nechce zůstat pozadu a sem tam vyplodí něco ze svého univerza. Není to tak dlouho, co světlo světa spatřil Batman v. Superman nebo Wonder Woman. Pomalu si tak připravoval cestičku pro své vrcholné dílo, které právě přišlo. Po vzoru svého úspěšnějšího rivala se totiž letos pokusil též o multipříběh několika svých hrdinů. Říkám rovnou, že to skřípe. A dost! Ale snaha se cení, no ne?

Jeho největším problémem je roztříštěnost. Je vidět, že to, co Marvelu prochází s lehkostí a pohodovým nadhledem, je zde spíš poněkud nesourodý slepenec jednotlivých linií, který teprve od poloviny děje začne působit celistvěji. Přijde mi, že příběh hrozně skáče tam a zpátky jen aby ukázal samostatné postavy, které se pak dají do party. Jako chápu, nějak se to udělat musí, ale tohle holt nebylo dobré. Chvíli jsme v Americe, pak střih a letíme na ostrov Amazonek. Vzápětí zase skočíme kamsi do laborky, kde doktor tvoří svého polorobotího syna, který oficiálně umřel při nehodě. Zase skok a Bruce pátrá kdesi na pobřeží v nějaké zapadlé vísce… Jak říkám, Marvel tohle umí lépe. Ve srovnání také vynikne absence humoru. DC se obecně snaží o temnější pojetí, hlubší příběhy za postavami a vtipy a sranda jsou spíš výjimkou. Mně to třeba nevadí, ale pokud jde o zábavu, prostě poslední Thor nebo ostatní jmenované filmy mě bavily víc.

Já jsem si šel užít především Jasona Momou jako pána moří Aquamana, který je prostě skvělej badass charakter. Nemám rád, když tvůrci filmů vezmou něco původního a celé to předělají. Ale výjimka potvrzuje pravidlo a když se podívám na předlohu a srovnám s filmovým ztvárněním, tak je to asi největší klad tohohle filmu. Z přihřátého blonďáčka v šupinatém kostýmu (schválně jukněte) udělali pořádného drsného hrdinu, co má fajn hlášky a prostě funguje. Ač i k němu mám výhrady. Jako vemte si, jeho síla je ve vodě… Tak proč do háje až na jednu výjimku bojuje na souši nebo v povětří? :D Myslím, že měl větší potenciál. Ostatní jako Wonder Woman, Batman nebo Superman jsou fajn, ale zase tak výrazní mi nepřijdou. Možná je to ale i tím, že jsme je již párkrát viděli, kdežto Aquaman je nováček. Nevím. Ale na tom asi nezáleží. Beztak je to jen subjektivní názor a někdo to může vnímat úplně jinak.

S netopýřím mužem mám pořád stejný problém – není to ten Batman, jak ho mám rád. A nelíbí se mi ani jeho šedý kostým, který působí jak vypolstrovaný molitanem. A ano, klidně to přiznám, nejlepší Batman/Bruce Wayne je pro mě stále Michael Keaton z přelomu 80. a 90. let. A to jsem si už zvykl i na Afflecka. Wonder Woman předvedla standardní výkon, totiž je hezká, hraje dobře a měla i pár humorných scén. Ale jinak mě tady ta postava moc nezaujala. Stejně tak Superman, coby nejnudnější člen týmu. To už mi propracovanější přišel poněkud retardovaný Flash nebo povedený Cyborg s efektními ledkami po těle. :D

Hlavní záporák je stokrát viděné rohaté klišé a ke všemu neskutečně digitální. Možná to tak jen vypadá, ale prostě nevěřil jsem v jeho reálnost ani chvíli. Stejně tak mi vadily ty jeho paradémoni či jak se ty můry jmenovaly. V některých scénách mi tohle ztvárnění přišlo opravdu hodně levné. Jeho pohnutky byly nemastné neslané, a i ta zápletka s krychličkami… Holt originální příběhy nějak dochází. Ale byly aspoň krásně udělané, a to zas cením.

Justice League není úplně špatný film, ale věřím, že zůstane ve stínu ostatních superhrdinských eposů. Ať vizuálem, příběhem nebo vůbec pojetím. Jsem rád, že jsem ho viděl, ale silnější zážitek ve mně bohužel nevyvolal a jeho rozpočet 300 milionů dolarů mě nepřestává udivovat. Akční scény se docela povedly a nenudil jsem se ani chvíli. Přesto si nevybavuju cokoliv, kde bych si říkal, jo! Tohle je fakt super. Bohužel. Pokud nemáte na co jít do kina, klidně jej prubněte, ale nečekejte nabušený blockbuster, to už si radši znovu pusťte WW nebo Batmana válčícího se Supermanem. Tohle je spíš taková lehce stravitelná normálka, která na chvíli zabaví, neurazí a ani nenadchne.

Celkové hodnocení 65 %

Poznámka na závěr: Za nosné motto filmu na plakátech, totiž „Sám celý svět nemůžeš zachránit.“ by si měl autor českého překladu nafackovat. Strašný slovosled. :P