Recenze filmu Thor: Ragnarok

Po všem tom filozofování a politice z minula vám dnes přinesu novou recenzi. Film právě lítá v kinech a hádám, že trhá i rekordy, co se týče úspěšnosti. Musím říct, že třetí díl ságy o bohu hromu a blesku, Thor: Ragnarok, pro mě byl asi nejočekávanějším letošním filmem. A jak se povedl? Jedním slovem – parádněěěěě! :)

Čím začít? Ono psát recenzi na pokračování filmu, který jsem tehdy nehodnotil, je takové zvláštní. Kor když se jedná už o několikáté. Ale co. To vezmu od něj a třeba časem zpětně zhodnotím i předchozí. Ale vás určitě zajímá ten aktuální. Takže bez dalších řečí, rovnou k tématu.

Hned z kraje chci říct, že se jedná možná o nejlepší marvelovku, jakou jsem dosud viděl. Nebo alespoň jednu z nejlepších. Má to však jednu podmínku. Pokud vám moc nesedí humor v podobných filmech, vemte raději nohy na ramena a někde v koutě si pusťte třeba některou verzi Babičky. Thor 3 je totiž povedená komedie a hlášky a gagy sype ne z rukávu, ale z ďáblovy ři.. No prostě je jich spousta. Jeden za druhým. Tohle je asi nejsilnější aspekt filmu. Humor. My se s kamarádem řezali smíchy od začátku do konce. Takže jak říkám, jestli čekáte vážný krutopřísný hrdinský epos, jste vedle. My však byli nadšení.

K příběhu spíš jen stručně. Jak jste asi zjistili z traileru, náš blonďák má problém. Přišel o kladivo, bohyně smrti si nárokuje vládu a s Ásgardem to jde vůbec z kopce. Thor musí přeletět celý vesmír, aby zachránil situaci a naplnil svůj osud. Nebo ne? Detaily si raději ponechám, ať vás neoberu o fajn zážitek. Každopádně se podíváme mimo jiné na planetu jak vystřiženou z jednoho dílu Simpsonů. Taky na skok do pekla – asi – a bude se hodně válčit, zdrhat, vracet… No prostě nudit se nebudete určitě.

Efekty a výpravu asi ani není nutné probírat. Kdo zná předchozí díly, je mu jasné, že tady se nešetřilo. Líbila se mi stylizace nemrtváků a hlavní záporačky do mojí milované černozelené kombinace. Sakra, já za to nemůžu no. Je prostě nejlepší! :D

Herecké obsazení je bez chyby a kromě herců, kteří si své role zopakovali už poněkolikáté – především Chris Hemsworth, Anthony Hopkins, Idris Elba, Tom Hiddleston – přibyla nám Kate Blanchett jako bohyně smrti, Karl Urban jako její poskok a Jeff Goldblum jako taková variace na Hungry Games chlápka. Ale ten mi tam teda seděl skvěle. Správně švihlej magor. :D Kate hraje dobře, ale to je její běžná praxe. Nemám co vytknout a její ztvárnění Hely jsem si užil. A aby Thorovi nebylo smutno, má na pomoc ještě kámoše z Avengers, Hulka (Mark Ruffalo), a odpadlou valkýru (Tessa Thompson). Neskutečně pobavilo cameo velkého tvůrce Stana Lee a pár vstupů doktora Strange (Benedict Cumberbatch). Mám rád tohle prolínání postav.

Nu a jsme na konci. Třetí Thor je především super zábava. Uteče ani nevíte jak, smějete se, až pupíky praskají a z kina odcházíte s fajn pocitem. Žádné dumání proč to nebo ono. Jen pohoda z povedeného filmu. A tak to má být. Za mě asi nejpovedenější film za posledních pět deset let. Jasně, severská mytologie dostala tradičně na prdel, ale to už jsme stejně zvyklí. Tak neváhejte a naskočte do nového dobrodružství. Nebudete litovat. :)

Celkové hodnocení: 95 %