Recenze filmu: Lego Batman

V dnešním článku se podíváme na zoubek asi nejočekávanějšímu animáku posledních týdnů, kterým je samozřejmě Lego Batman. Před cca 3 roky se českými kiny prohnal fenomenální snímek Lego Movie a vzbudil docela poprask. Celovečerní film z kostiček, to tu ještě nebylo. A jelikož byl úspěšný, bylo jen otázkou času, kdy se podobný počin objeví znovu. A tak jsme se nyní v hranatém podání dočkali netopýřího muže. A byl dobrý tah!

Postava Batmana ze stáje DC je desetiletí oblíbená malými i velkými a její pohnuté osudy skýtají mnohé možnosti pro filmové využití. Tvůrci je tentokrát využili geniálně a mix parodie na všechno a klasického komixového filmu mu sluší. Ač se jedná o animák, hlavního hrdinu vykreslili velmi plasticky a nechybí i občas opomíjený vývoj charakteru, což ho zase posouvá o něco výše. Veškeré emoce mu zkrátka musíte věřit a občas i slzička ukápne. Ale i ostatní postavy jsou skvěle pojaté, ať už se jedná o hlavního záporáka Jokera, jeho přisluhovače, sirotka Robina, sluhu Alfréda, komisařku nebo další. Celý film má povedenou dějovou linku ve které se příliš neztratíte, ale především disponuje brutální porcí humoru. Jestli máte ve filmech rádi odkazy a narážky na kde co a máte nějaké povědomí o současné kultuře, budete ve svém živlu. Máte tu splácáno dohromady naprosto všechno od Voldemorta, přes Daleky až po Suronovo vočičko či Godzillu. Taky je tu i spousta odkazu na původní zpracování a podobu ze 60. let. (Alfréd prostě rulez! Pozn. autora) Pobaví i drobnosti jako tajné heslo do Batmanova systému. Ale překvapivě to všechno dohromady funguje výborně a nenásilně. Nepřeháním. Kino se celou dobu nehorázně chechtalo a naše devítičlenná partička odcházela totálně zbouraná a se smíchy uslzenýma očima. Viď, Ninuško? :)

Joker v depce :D

Po vizuální stránce je film lahůdka a líbí se mi kombinace efektů jako plameny či výbuchy, které jsou kombinací plastových dílků a počítačové grafiky. Hudba vhodně podkresluje děj a místy i pobaví. Zmínit musím hlavně skvělou píseň machrujícího Batmana a podivné soundtracky Robina.

Z celého filmu mám zkrátka skvělý pocit a z každého záběru dýchá, jak moc si s ním autoři vyhráli. Vlastně mu nemám co vytknout. V jedné extrémně rychlé scéně s představováním všech těch padouchů jsem trošku nestíhal titulky, ale to je drobnost. Jinak fakt ať hledám, jak hledám, nic mě nenapadá. A to se často nestává. Myslím, že Lego Batman je spolu s Deadpoolem nejlepší film, co jsem v kině viděl za několik posledních let. Proto dávám plný počet, a jestli se rádi bavíte a aspoň trošku pochopíte narážky, určitě mu dejte šanci. Lepidlo na utržené čelisti a puklá břicha ovšem určitě vezměte s sebou. :)

Celkové hodnocení: 100 %