Projekt Krysař potřetí aneb velké změny

Změna je život, říká se. No a jednou takovou právě prochází můj projekt Krysař. Jak víte, původně mělo tohle dílko být jen vizuálním doprovodem ke krásné písničce od Dana Landy, ale znáte to. Práva na to nemám, pak se ozve Mirjam s právníky, a můžu si video strčit tak akorát za klobouk. :D Nu, takže jsem přemítal, jestli mi to za tu všechnu práci stojí, a nakonec jsem se rozhodl pro něco trošku jiného. Totiž místo tříminutového klipu se pokusím převést do animované filmové podoby novelu Krysař od Viktora Dyka. Zaprvé je to krásný příběh a moje srdcová záležitost, což je ovšem všechno kolem téhle legendy s píšťalou, a zadruhé Dyk je mrtvej a to dlouho. Víc jak 70 let. Takže nějaká práva dávno vzal čert. A to se vyplatí!

Ok, takže film. Jenže ona to není taková sranda, jak to může vypadat. Zatímco původní představa jen slepě kopírovala dění v textu písně a rytmicky s ní korespondovala, tohle je úplně jinej level. Musím celý film vytvořit z gruntu. A to na ploše minimálně půlhodinové stopáže. Uff, poseru se. :D To říkám na rovinu. Já, kterej jsem nikdy nic podobného nevytvořil. A to ani nemluvím o shánění lidí k nadabování postav, kterých je tam nejmíň pět, nebo zajištění audio složky a hudby vůbec. Nevím, proč si vždycky musím usmyslet věci, na který prostě nemůžu stačit. Holt megaloman. Ale co, zkusit se to musí a já už jinej nebudu. :D

Každopádně jak už to u filmu bývá, vše začíná scénářem. Dobrým scénářem. A ten je hotov, aktuálně ve verzi 6, a už jen ladím drobnosti. A upřímně, ač je to první pokus o něco podobného, myslím, že není vůbec špatný. Jasně, je to „jen“ adaptace podle napsané předlohy, ale stejně. Film není kniha. Zatímco spisovatel může sáhodlouze popisovat děj a vysvětlovat, film musí vyprávět hlavně v obrazech. Až v druhé řadě pak pomocí dialogů. Takže je nutné scénář dobře promyslet a mít představu o výsledném působení právě především vizuální stránkou. Ale mám z toho všeho radost a úplně ty scény vidím před sebou. Jen to přivést k životu. :)

Drobná ukázka :)

Teď mě jako další velký krok čeká tvorba tzv. storyboardu. Kdo nevíte, jedná se o hodně moc moc jednoduchých kreseb ztvárňujících jednotlivé záběry a vůbec dění na každé obsažené scéně. Včetně naznačených pohybů aktérů nebo kamery. A protože ručně a pak to pomalu skenovat se mi tyhle kresbičky nechce, konečně jsem se dokopal ke koupi tabletu. No, je to super věc, ale bude chvíli trvat, než se s ním naučím. Ale to se zvládne. A všechno bude o moc jednodušší. Pokud se podaří, vznikne z těchto obrázků ještě taková animovaná betaverze finálního zpracování, coby hrubá představa celého filmu. Jedná se o tzv. animatic, což je skvělá pomůcka při plánování celku, protože je krásně vidět, jak to celé navazuje na sebe, jestli nejsou porušena některá pravidla z hlediska střihu, zda se do jednotlivých scén vejdou dialogy a jak působí a podobně. A pak už se půjde na to hlavní, tedy tvorbu toho všeho v té finální ručně kreslené podobě.

No není krásnej? :)

Ono totiž nejhorší bude právě to množství kreseb a veškerých prvků jednotlivých obrazů. Pozadí, pohledy na bránu, město, řeka, letící ptáci, věrohodně kráčející lidé… Ale nejen, že jich bude hodně, ale taky je potřeba vymyslet, jak některé věci výtvarně pojmout a nezešílet. A nakonec to všechno musí ladit k sobě v rámci jednoho stylu. Jenže jak na to? Vždyť já ani netuším, jak třeba udělat plynoucí řeku a na ní houpající se loďku aby to pasovalo do tuší ručně malované scény. Uaaa. No prostě masakr. :D

Tak doufám, že se vám tohle nahlédnutí do práce na amatérském filmu líbilo a držte dál palce. Vidím to tak, že světlo světa tohle dílo spatří tak kolem roku 2030. Nebo 2040. No, možná že 2080, anebo taky vůbec. Kdo mě zná, chápe, viď Sonji? :D Ale snažím se, zároveň píšu bakalářku a vůbec je toho spousta. To je ta moje rozlítaná povaha. Tak vytrvejte, držte palec a třeba se dočkáte. :)

1 komentář

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.