Recenze filmu: Den nezávislosti 2

independence-day-2-logo

Dneska se podíváme na zoubek pokračování filmu Den nezávislosti z roku 1996, které právě okupuje většinu našich kin včetně Imaxu. Hned v úvodu chci říct, že splnil a vlastně spíš předčil má očekávání. Říkal jsem si, bude to takový ten film, co se vyplatí vidět v kině na velkém plátně, ale moc od něj nečekáte po příběhové stránce. No, ale právě druhá část mého odhadu není úplně přesná a rovnou říkám, že jsem z kina odcházel spokojen. Film se povedl a pokud jedničku nepřekonal, tak je s ní alespoň srovnatelný:)

Všichni asi známe původní snímek o tom, jak přiletí obří mimozemská loď, zničí pár památek, a na poslední chvíli dostane na prdel společnými silami pod vedením hrdinných Američanů. Jednalo se o akcí a efekty nabitý epos lehce prošpikovaný více či méně úsměvným patriotismem. Co říct k dvojce? Upřímně, je to skoro stejné:D Po dvaceti letech je svět dál co se týče pokroku i mezinárodních vztahů a všechno je skvělé, úžasné a dokonalé. Bohužel se opět vrací emzáci, aby se znovu pokusili nám tohle všechno sebrat a nakonec lidstvo nejlépe zcela vyhladili. Originální zápletka, že jo? Nebudu tu rozvádět celý děj, který je vlastně hrozně jednoduchý a předvídatelný, i když nějaké ty zvraty skýtá. Tak či tak, nemám pocit, že by to bylo jen o výbuchu něčeho stokrát jinak a digitální euforii při souboji technologií. Příběh tu své místo má, citlivější divák si i zapláče, a celek přes pár děr ve scénáři funguje dobře. A to je hlavní. Kupodivu film často pobaví skvěle vystavěným humorem. Snad u žádného katastrofického snímku jsem se tolik nezasmál (exkurze školním autobusem k supertajné základně 51 je prostě boží:D)

procházka-po-měsíci
Vypíchnu zde jen pár věcí. Maximálně mě potěšil návrat některých postav z jedničky. Především pak fenomenální Brent Spiner coby Dr. Okuda. Jeho milostná linka byla v rámci filmové tvorby docela originální a nerušila a jeho trefné hlášky skvěle odlehčovaly děj. Ústřední trojka je sympatická a funguje, jen mě teda při sledování titulů zarazilo, že hlavního hrdinu hrál Liam Hemsworth. Celou dobu jsem si blbec myslel, že je to Chris Pine, a on potvora Thor. No, jsou si kluci docela podobní a Liama mám zažitého spíš s blond kadeřemi:D Každopádně sympaťák.

Vizuální stránka filmu je samozřejmě úžasná. Výbuchy, silová pole, všemožné paprsky (osobně miluju tenhle odstín zelené, takže i tohle kvituji:) ), průlety obří lodi nad lokacemi či zakrývání planet a Měsíce… Asi si říkáte, že tohle všechno už tu bylo. No, máte pravdu. Bylo. Ale ono to jednoduše stále funguje. A v Imaxu samozřejmě všechno vyniklo ještě více spolu se skvěle fungujícím 3D. V jednu chvíli jsem po levé straně zorného pole zaznamenal mezi diváky stojící osobu, která hleděla mým směrem. Říkám si co tak divně kouká a vzápětí mi došlo, že je to Fichtner a není mezi diváky, ale na plátně. Jo, tohle se mi stalo poprvé a skoro z toho mrazí:D Co bych určitě zdůraznil je efekt červí díry, když přilétá mimozemská loď. Obvykle ve filmech bývá prostě nějaký záblesk, objeví se vír a vyletí loď. Hotovo. Ale tady je to prostě nádherně udělaný. Mohutný, impozantní a vlastně vcelku originální, protože to opravdu působí hmotně. Objemně. Takže za sebe palec nahoru:)

independence-day

Takže abych to shrnul. Film se drží zavedené šablony z prvního dílu, ale přidává dost humoru,  efekty jsou větší, bombastičtější a krásně zelené:) Film rozhodně doporučuju a myslím, že nebudete zklamáni.

Celkové hodnocení: 90 %

Poznámka pod čarou: Drobnou radost mi udělal i kratičký záběr na nějaké arabáše ve stanu, kde samozřejmě nesmí chybět vodnice. Jak říkám ať jdu kolem výlohy nebo je to jen vteřinka ve filmu, prostě si jí všimnu kdykoliv a kdekoliv:)